En helg med förkyldning,segrar och dåliga brassar!

Tillbaka från Örebro med årtiondets värsta förkyldning har jag inte mkt mer i tankarna än vilken firma jag ska anlita för att transportera bort det berg av snorpapper som har uppstått.

Den gångna helgen har bjudit på många svenska segrar:
Emil Jönsson tog sin andra seger i världscupen i sprint.
Helena Ekholm fd. Jonsson tog också hon en världscupseger men i skidskytte i söndagens jaktstart.
Damhandbollslandslaget segrade över Norge och marcherar mot EM-final.
Några svenskar har också nätat på olika håll i Europas toppfotboll.

Vad som dock inte gick bra i helgen var Olle och mina spel, jag tror att vi hamnat i någon slags formsvacka något är det kan varit min förkyldning som höll på att blomma upp så att jag inte kunde hitta det rätta matcherna för en cp-lången. Men vi kommer revanchera oss var så säkra!

För att nämna något roligt kan jag nämna attnär Rai Sport i Italien höll en röstning om årets floppar i Serie toppas listan av tre brassar. Jag tycker verkligen alla tre förtjänar priset, Adriano-Amauri-Ronaldinho vilka skit säsongen hela gänget gjort. Kan dom verkligen kalla sig brassar längre. Pinsamt dåligt av tre bra fotbollspelare. Fast det finns ju något som heter Brasse-syndromet och det är när slumbarnen får ett kontrakt i Europa och tjänar bra mkt pengar då blir dom lite mätta och presterar inte lika bra längre. Från börjar lirar dom boll för sin överlevnad men med framgångar och stora summor pengar så finns inte känslan av att överleva och visa tappar motivationen. Finns många exempel på detta. Men sen finns det brassar som enbart lever för fotbollen och kan bara inte sluta hur tjocka dom än blir. Ronaldo är ett bra exemepl. Och då menar jag den riktiga Ronaldo inte den vaxindränkta fjant portugisen som lirar i Real Madrid.

/ P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0