Bolist vs Wolverhamton

Nu kan jag inte hålla det inom mig längre, gör jag det kommer jag troligen få en tumör fylld av frågor men inga svar.
Tumören stavas Bolist som ingen vet vad dom sysslar med men att varannat program på alla kanaler presenteras utav dom. Problemet ligger ju nu inte i vad dom sysslar med utan hur deras logga är utformad. För dom som känner till fotbollslaget Wolverhamton Wanderers, (dvs dom som kan något om fotboll) vet att loggan och hela klubben har smeknamnet wolves(vargarna) och att deras tröjfärg är orange.
Därför blir dom flesta forhoppningsvis lika chockade som jag när man ser att fotbollskväll bland annat presenteras av Wolverhampon, men efter ett tag när biorösten på tv säger Bolist när märket visas formar vi oss som böjda frågetecken i soffan och det är där vi är nu.
Varför i helga dotters namn delar dom samma logga, jag är mycket skeptisk till att det skulle finnas ett sammarbete mellan dom. Jag tvekar också starkt på att Bolist skulle bildats före 1877 då Wolverhamton grundades så om man ska hitta en bov i dramat kan ni nog gissa vilken det är.
Jag undrar också om wolves vet om att Bolist existerar, dom skulle ju kunna kräva hur mycket pengar som helst från den löljigt dåliga kopian som bolist gjort.
SÅ, äntligen. Nu har jag fått ur mig det.



Lika som bär?

/O



Kommentarer
Postat av: pontus

BOLIST ÄR KING!

2011-05-06 @ 13:34:15
Postat av: Anders

Ett gammalt inlägg ser jag, men kan inte låta bli att yttra mig. Vad spelar det för roll vilket som bildades först??? Det är ju olika verksamheter i två olika länder. Även om Bolist uppenbarligen har inspirerats av både färg och logga så spelar det ingen roll. Så länge de inte konkurrerar med varandra är det helt ok. Dessutom en snygg logga båda två ska tilläggas :) GO WOLVERHAMTON!!!

2012-05-30 @ 19:24:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0